Mumin te!

Hej! :D Åhh vilken underbar dag det har varit idag. Fortfarande vinterland men solen har visat sig och det gör såå mycket! Jag har hjälpt pappa med och skotta bort en massa snö på altantaket. Fler ton så lär nog ha träningsvärk imon. haha Orkade sedan inte laga mat så köpte hem kinamat och det blev så mycket över så jag kan ha med mig till jobbet imon! Toppen! :) Nu sitter jag här och har precis beställt Te på nätet som en vän tipsade mig om. Detta beställde jag:
Jag tycker alla smakerna verkar så himla goda! Vidare till något mindre kul.... Min morfar har länge varit lite glömsk och förvirrad men under bara dom senaste månaderna har det gått utför. Han var med på julafton hos moster sen i början på nya året fick han läggas in på sjukhuset för att han hade ramlat hemma och då gjordes en utredning. Fick vara kvar där pga att det inte fanns något boende ledigt. Så himla dåligt att vi inte har bättre resurser och boende till alla äldre i samhället. I februari fick han komma till ett korttidsboende där han är nu och igår när jag hälsade på honom kände han inte ens igen mig! Satt och klappade en katt som inte existerade och såg fartyg utanför fönstret. :( Man får helt enkelt bara go with the flow i samtalen men det är inte roligt och se att en person kan bli så borta och börjar på en mening men kan inte avsluta den för kommer inte ihåg vad som skulle sägas. ♥ Nu ska jag prova nya hårkuren från LCC som jag fick när jag fyllde år och lyssna på lite musik:

Kommentarer
Postat av: Carolina Thoor

Men åh! Vart har du köpt dessa te? Jag var i Finland förra augusti och köpte det där ''lilla My'' teet och det är så gott! :D
Jobbigt att höra om din morfar. Det är tufft, även som vårdpersonal ska jag säga dig, att se personer förändras så där drastiskt eller bara se hur livet ter sig. Men jag ska säga att din morfar har det inte illa, det är verkligen en anhörigsjukdom och han lever i sin lilla värld och precis som du säger får man ta och go with the flow :)

Sv; nej, det har det verkligen inte varit. Verkligen hemskt väder! Ja, det hoppas jag också på :D
Tackar. Ja, det är det man måste ta och göra då man är sjuk men inte orkar, kämpa vidare. Men nu känner jag mig mycket bättre skönt nog :D
Nej, så är det ju. Man kan inte alltid unna sig :)

2018-03-05 @ 08:39:59 / URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Natalie Salazar

önskar dig en trevlig helg :)

2018-03-10 @ 17:43:31 / URL: http://natalies.se/
Postat av: Jasmine

Ledsamt att se en närstående åldras och bli mindre lik den personen som denne var för...

(Sent) Svar: Tack snälla för de fina orden. Kul att du gillade mitt inlägg om den fina vardagen.

Kram

2018-03-14 @ 19:54:47 / URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0