Inte som alla andra år på ett bra sätt!

Hej på er! Tänk att det var julafton igår. I alla år som jag kan minnas sedan jag var ett litet barn har vi varit hos mormor och morfar och firat jul. Riktiga traditioner år efter år. Förra året gick mormor och en annan nära släkting bort så då var det inte som vanligt men trevligt endå såklart. Iår blev firandet hos moster istället och utan större släkt och barn. Jag tycker det var hur mysigt som helst och Kalle anka kollade vi bara en stund på för att sedan äta gröt/risalamalta och bara vara sociala. I vanliga fall brukar jag och syrran sedan åka till pappa och fira vidare. Men iår besökte vi honom på sjukhuset och vi öppnade varsitt paket tillsammans. :) Resten av paketen tänker vi vänta med tills han kommer hem igen som vi köpt till varandra. Ligger även paket kvar till vänner som jag inte har hunnit träffa än. Kändes faktiskt inte alls konstigt att vakna och se att det fortfarande ligger julklappar kvar under granen. Köpte nya trådlösa hörlurar från Bose till mig själv i julklapp och det räcker för är såå nöjd och glad över dom.. :D Jag inser att det här med traditioner inte är så viktigt för mig eller på vilken dag vi öppnar klapparna. Jag har haft en bra jul och träffat familjen som är det viktigaste oavsett vart vi befinner oss. ♥
En riktigt grön jul blev det även iår, ingen julkänsla som man ser på film direkt. hihi Jag gillar ju inte snö så är jätteglad men just på julafton får det gärna komma lite snö för känslan skull. :D Idag har det varit 8 plusgrader. Jag och syrran har spenderat hela dagen tillsammans och provat våra nya ansiktmasker från The body shop som vi fick igår. Kollat filmer och ätit julmatsrester från igår som vi fick med oss hem. Bland annat en favorit på julbordet som var grönkålschips. Mums!!! :D Måste göras hemma någon dag och det är ju dessutom nyttigt. Vi tände även en brasa för stämningen. Kallt är det ju inte som sagt. ;) Nu ska jag måla naglarna och bara fortsätta slappa för imon jobbar jag och mellandagsrean börjar. :D Hur har ni haft det under julen oavsett om ni firar eller inte??

Kommentarer
Postat av: Sara Ekman

Mysigt :)

2017-12-25 @ 23:40:04 / URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Fint att läsa att ni fick en bra jul, trots att den blev annorlunda jämfört med tidigare år.

(Sent) Svar: Tack, kul att du tycker att det som jag och syster julbakade såg gott ut.

Kram

2017-12-26 @ 19:48:03 / URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: JoJo

det låter som att du hade en mysig julafton :) vi hade snö faktiskt för en gångs skull. men nu får den gärna försvinna tycker jag. haha! :P

sv; vad roligt att du gör det. jag gillar också såna videos. hacks och tips är ju alltid kul att få :D vad skönt att höra att din pappa klarade operationen så bra. vad mysigt att du har målat naglarna och druckit te som smakade polka. det lät gott. har aldrig provat nåt sånt te :) ljusen på bath and body works var rätt stora men du kanske kan köpa med dig ett i alla fall ;) hehe ja jag förstår att du kommer på mer och mer saker du vill göra när du åker till new york igen :D själv så planerar jag och kollegan en resa till new york i slutet av november/början av december nästa år och se all julskyltning och gå på julmarknader i b la central park och bryant park :D vad skönt att du har varit ledig över julen. :) det har jag också varit och börjar inte jobba förrän 2 januari igen. det ska bli skönt med lite mer ledighet. haha :) kram kram

2017-12-27 @ 14:54:16 / URL: http://nouw.com/rockdoll
Postat av: Carolina Thoor

Ja, låter verkligen som om julaftonen blev bra trotts bortgång och en tradition som tyvärr blivit att inte fira längre då. Jag har en (den andra är på väg) julklapp kvar, sedan är alla julklappar givna. Mysigt nog!

Sv; tackar, ja det var det också. För en gångs skull var det min bror som stod för en grej av julgodiset vilket var riktigt spännande och sjukt gott!
Jo tack, det hade jag. Hoppas att din juldag också var bra!

2017-12-28 @ 15:40:43 / URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Carolina Thoor

Sv; tusen tack! ÅH tack ska du ha, det värmer mitt hjärta. Jag har haft den sen jag var 18 år (vilket motsvarar 3 år i garderoben) utan att jag använt den förutom att jag då hade på mig den under min 18 års dag då jag fick klänning för att testa den ;)
Ja, det vart det faktiskt hehe :D

2017-12-28 @ 15:42:15 / URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Jasmine

(Sent) Svar: Tack, vad roligt att läsa att du inspireras av min bakning!
Kram

2017-12-29 @ 18:20:21 / URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Anna

Låter som en mysig julafton! Min var lika bra den :) Helt stört att julen och 2017 redan är över.. Känns som igår det var 2016 liksom. Nåväl, ville bara kika in och hälsa lite. Publicerade ett inlägg om mitt 2017 och såg att jag hade en kommentar från dig.

Hoppas allt är fint med dig! Kram

2018-01-01 @ 02:09:11 / URL: http://annaterneborg.blogg.se
Postat av: Boel

Låter som en härlig julafton :)
God fortsättning!

2018-01-01 @ 14:16:42 / URL: http://boelsdagbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0