Ted- För kärlekens skull.

Igår kväll var jag på bio med en god vän som jag inte har sett på länge. :D Först åt vi kinamat och gav varandra lite försenade julklappar. hihi Jag fick ljuvliga produkter från Lush som jag älskar. Kanske visar i ett senare inlägg. Av mig fick hon hårprodukter från märket Milkshake och ett mobilskal från iDeal of sweden.  Sen var jag från det ena till det andra och hälsade på hos min gamla kollega på hennes jobb och pratade med hennes chef. Dom var i stort behov av personal och jag jobbar ju bara deltid så numera är jag även anställd extra på Willys. Sen får jag besked om ett annat jobb på måndag och får jag det så kommer jag sluta helt och hållet på mitt nuvarande. Men vi får se hur det går, jag tar allt som det kommer bara. :))

Men åter till filmen, jag har aldrig sett en så gripande och djup film på bio. Hon som satt bredvid mig grät verkligen för den berör enormt. ♥ Typ alla som var där var äldre än oss såklart då han var mest aktuell innan jag var född. Riktigt bra skådespelare och jag tycker det ligger i tiden att dom tar upp det här med psykisk ohälsa och schizofreni som han led av, verkligen något som man måste ta på allvar. Hela filmen blir så rå för att man vet att personen i fråga begick självmord och sättet som dom visar upp alla scener ifrån hans perspektiv. Hans fina förhållande till sin bror Kenneth som alltid funnits vid hans sida och alla fantastiska sånger som man nynnar till inombords under filmens gång. Jag var själv nära till gråt några gånger men ser mig omkring och inser att jag sitter bland en massa främlingar... Avslutningsvis kan jag bara rekommendera alla att se den! 5/5 ifrån mig!  

Kommentarer
Postat av: Carolina Thoor

Underbart att du tyckte om filmen så himla mycket. Nog ingen bio film för min del, men kan absolut ta och se den någon gång :D

Sv; ja, det var det också :D

2018-01-07 @ 16:12:20 / URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: JoJo

vad kul att du tyckte så bra om filmen :) jag ska ta och streama den sen tänkte jag när det går :)

sv; tack fina du! jag hade en jättefin och mysig jul. :) hoppas att du också hade det ​♥​ nej jag gillar inte heller snön och kylan. så länge det är snö under jul så är jag nöjd sen kan den försvinna igen. haha xD ja du får flörta med nån i familjen att dom kan ta ett ljus i sin resväska. annars så kan du ju ta ett i handbagaget också. när man åker med sas så får man ju ha 8 kilo i handbagaget och det är ju superbra! :D idag bokade vi resan så nu är det klart att vi ska åka i slutet av november/början av december till new york och få uppleva julskyltningen och allt där!! jag är sååå förväntansfull och taggad på att få åka! :D ja jag håller med om att new york är den bästa staden <3 tack fina du, det är helt okej att vara tillbaka på jobbet igen. kramis ♥​

2018-01-09 @ 21:18:00 / URL: http://nouw.com/rockdoll
Postat av: Carolina Thoor

Sv; hehe tack snälla fina du. Jag blir så glad utav att få höra det :') <3

2018-01-11 @ 16:30:01 / URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Bara av trailern att döma kan jag tänka mig att filmen berör. Du och fler med dig har sagt att det är svårt att inte gråta till denna film.

(Sent) Svar: Tack, vad jul att du gillar tesilen. Den är köpt på Wish eller Ali Express.

Kram

2018-01-13 @ 17:28:25 / URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Josäfin Andersson

åh vill verkligen se den!! :o

2018-02-19 @ 10:24:19 / URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0