En månads frånvaro!

Hej fina ni! Jag har under hela dec varit frånvarande här på bloggen. Anledningen är att jag har blivit sjukskriven för psykisk ohälsa. Vaknade en morgon och kunde typ inte resa mig ur sängen.... Har varit stressad under en längre tid och haft ångest så nu gick det inte längre. :( Har haft medicin nu i 2 veckors tid och det har funkat bra utan biverkningar. Jag ser positivt på det hela och har bestämt mig för att tänka mer på mig själv i forts. Börjat promenera ca 1 timme varannan dag och varje dag ska jag sysselsätta mig med någon aktivitet. Behöver inte vara en så stor grej mer än att åka in till stan eller fika med en vän. Något som tydligen ska vara vanligt är att man kan bli lite skygg för folk och det har jag märkt. Får oroskänslor av att bara åka till Maxi och handla.. Som det ser ut nu så ska jag tillbaka till jobbet i mitten på januari. Jag har bara varit sjuk ifrån jobbet 2 dagar under mina 6 år så är väldigt ovant att vara hemma men nyttigt. Semestern har jag alltid haft splittrad med så jag förstår varför jag är där jag är och ska ändra på mitt beteende.... 2019 ska bli MITT år och jag ska kämpa! :)) Har redan börjat utmana mig själv och varit på julkonsert bland annat och bott på hotell:
 Jättbra konsert och det var fullsatt. Satt på balkong längst upp i lokalen men man såg perfekt. Var lite orolig innan men väl på plats så gick det bra. Hotellet var huuur mysigt som helst och det ingick även kvällsmat där samt fika på eftermiddagen och glögg och pepparkakor. :)
Har ni haft en bra jul?? ♥ Iår var den lite annorlunda. Dels med min ångest och sen var vi hos morfar på äldreboendet. Han är nu dement och känner bara igen mamma och moster. :( Men det var trevligt iaf med god mat och det gick bra med måendet. I julklapp fick jag bland annat en mysig onsie, stekpanna,rivjärn ifrån Mannerström, presentkort på H/M och en klippning och kläder. Sen firade vi även hos pappa där det oxå blev mat osv. Fick en fin vattenkokare och eltandborste. :) Snön visar sig inte men det gör inget för min del. hihi
 
Var nyss och kollade på fyverkerier. Satt i bilen lite inkörd på en gågata för det var fullt överallt med bilar. Men vi såg perfekt på kullen vid husen och jag lyckades ta några bilder som ni ser. :) När jag minns tillbaka på detta år kommer jag tänka på:♥ Bortgången av Avicii som berörde mig mkt! ♥ Alla bränder och värmen i somras.♥ Året där vi inte kunde bilda en regering. ♥Fick en ny vän som kommit mig väldigt nära och blivit en av mina bästa ♥ Mkt jobb och stress. ♥ Resan till New york och Paris.
Nu ska jag spela bingolotto, äta gott och bara umgås med familjen. Hoppas att ni har en trevlig kväll och STOR KRAM!  

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Vad ledsamt att du har blivit sjukskriven samtidigt en erfarenhet i sig. Hoppas att du fortsätter att må bättre och orkar återgå till arbete.

Hotellvistelsen ser himla trevlig ut! Så roligt att du alltid delar med dig av mycket bilder. :)

Du tycks ha haft ett fint år 2018. Vi hoppas att det nya året bjuder på minst lika många fina stunder.

Svar: Tack, kul att du tycker mina raw aprikosbollar ser lockande ut.

Min nyårsafton var väldigt fin, du kan läsa mer om den i bloggen.
Hoppas att du har fått en fin start på det nya året!

Kram

2019-01-03 @ 20:52:39 / URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0